dimarts, 8 d’octubre del 2013

Lectura Educació 2.0,


EDUCACIÓN 2.0. ¿MARCA, MODA O NUEVA VISIÓN DE LA EDUCACIÓN? Julio Cabero Almenara

Des de fa uns quants anys enrere Internet i el seu món tant abstracte estan evolucionant de manera rapida i constant. Per això, la societat es veu obligada a adaptar-se a una nova dimensió emergent. 

El moviment WEB 2.0. ens prepara per afrontar la realitat existent i ens dóna la oportunitat d’intercanviar informació i aprenentatges mitjançant una sèrie d’eines que venen donades per les noves tecnologies. Així, podríem parlar d’una nova era de canvi. Cada vegada més ens veiem immersos de noves tecnologies, que fan evident l’evolució en el camp de la informació i nous coneixements.

Per això, és necessària la introducció de les noves tecnologies a les escoles, el seu ús i la seva aplicació a la vida diària. Cada vegada més, els infants neixen immersos d’aquesta nova tecnologia i no en podran defugir mai. Així és, que Internet i les seves possibilitats estan canviant la manera de fer i pensar dels més joves: la característica principal, és el fet de pensar en trencar les barreres entre l’espai i el temps.

Després de tots aquests plantejaments i, per introduir totes aquestes eines a l’educació, ha sorgit un nou terme: Educació 2.0. Llavors, podríem parlar d’una nova metodologia d’aprenentatge. Així, els infants a les aules es podem començar a introduir en les noves tecnologies coneixent diferents eines per a la comunicació, compartir i intercanviar informació i anar formant els seus propis aprenentatges.

A més, poc a poc, aniran adoptant estratègies per utilitzar les eines que els ofereix l’Educació 2.0., aniran agafant destresa amb l’ordinador, aprendran nous conceptes relacionats amb les noves tecnologies i, aprendran a utilitzar la informació que més els interessi contrastant amb altres idees, etc. En definitiva, l’Educació 2.0. prepara a l’infant per al futur més immediat.

Per acabar, un punt clau en l’Educació 2.0. serà l’actitud del mestre i l’interès en la formació d’aquest camp. Els mestres ens hem de preparar per navegar dins aquest camp amb formacions específiques i de qualitat. Només si nosaltres creiem en la introducció d’aquestes eines en la nostra docència les escoles i els infants tindran la oportunitat de treballar aquesta nova dimensió de l’educació des de les primeres edats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada